روزنامه سعودی اهداف تجاوز به یمن را رو کرد

ارگان تبلیغاتی عربستان سعودی در مقاله‌ای ضمن تشریح اهداف تجاوز ریاض به یمن ایجاد قدرتی شبیه حزب‌ الله لبنان در مرزهای عربستان را غیرقابل تحمل دانست.

تسنیم: روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات ارگان تبلیغاتی حاکمیت آل سعود در مقاله‌ای به تشریح اهداف اصلی عربستان سعودی برای حمله نظامی به یمن اشاره کرد که تاکنون نزدیک به 1000 نفر در آن کشته شدند. این روزنامه در مقاله خود نوشت که مهم‌ترین هدف عربستان سعودی و متحدان آن  در حمله به یمن تغییر موازنه عرصه سیاسی در این کشور بوده است.

به اعتقاد نویسنده، بسیاری این نکته را نمی‌دانند که عربستان سعودی نمی‌تواند تکرار تجربه حزب‌ الله در لبنان را در مرزهای خود بپذیرد. به نوشته این روزنامه تکرار این تجربه به ‌معنای تقویت نفوذ ایران در منطقه عربی خواهد بود و حوثی ها و ایران در پشت سر آن ها به دنبال این هدف هستند.

این روزنامه که از سوی حاکمیت ریاض تامین مالی می شود، نوشت که عملیات نظامی عربستان در یمن نشان داد که این کشور و متحدانش از اوضاع لبنان درس گرفته اند.
این مقاله با مداخله آشکار در امور سیاسی یمن ، تهدید کرد که بدون ترمیم موازنه بین گروه‌های یمنی وجود گفتگوهای متوازن در این کشور غیرممکن خواهد بود و تنها راه تحقق این توازن از دیدگاه ریاض خلع سلاح کامل حوثی‌ها است.

حاکمیت وهابیت سعودی بدون توجه به وزنه سنگین جریان مردمی حوثی ها در یمن انزوای انصار الله در ابعاد داخلی و منطقه‌ای را انزوای ایران و محاصره نقش این کشور در مرزهای شبه جزیره عربستان می‌ داند. این روزنامه همچنین بدون اشاره به نقش عربستان سعودی در تأمین مالی و تسلیحاتی گروهک‌های تروریستی منطقه به‌عنوان عامل هرج‌ و مرج و آشوب طلبی در جهان عرب مدعی است که فروپاشی دولت‌ها در عراق و سوریه در ایجاد اختلال در موازنه های منطقه‌ای به نفع ایران تأثیر داشته است.

5 هدف عربستان از تجاوز به یمن


این مقاله تأکید دارد که برای تحقق هدف استراتژیک عملیات نظامی در یمن باید 5 هدف به صورت هم‌زمان محقق شود.

اولین هدف تخریب کامل انبارهای تسلیحاتی حوثی ها و دوم خارج کردن رئیس جمهور اسبق و فرزندش از یمن و بازنشسته کردن تمامی متحدان وی در ارتش و مؤسسات امنیتی و بیرون کردن آن‌ها از روند عملیات سیاسی در کشور است.

هدف سوم ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز یمن و ممانعت از تجهیز حوثی‌ها از سوی ایران است و هدف چهارم ریاض تعیین بنادر یمن به عنوان مناطق ممنوعه زیر نظر نیروهای دریایی ائتلاف مداخله جو و بازرسی تمامی کشتی ها در یمن را شامل می شود. هدف پنجم که مهم ترین هدف به شمار می رود، ایجاد برنامه سیاسی شفاف از سوی تیم های یمنی است که به زعم این روزنامه شامل تمامی گروه های داخلی این کشور بشود.

مقاله مذکور مدعی شد که رسیدن به این اهداف ممکن است و احتمالاً نیازی به حمله زمینی نداشته باشد. این عملیات اشغال یمن به شمار نمی‌ رود، بلکه برای پایان دادن به قدرت نظامی حوثی ها انجام شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیروزنامه ی سعودییمنعربستانحوثی هاانبار تسلیحاتی

تاريخ : یک شنبه 16 فروردين 1394 | 17:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.